fredag 29 april 2016

Recension: Hej hej vardag av Louise Winblad

Hej hej vardag är Louis Winblads debut i bokform. Serieboken har en ledig tecknarstil, precis så slapp och vardaglig som innehållet är vardagligt och igenkännande.

Serien började på Instagram, där Louise Winblad postade som ett slags terapeutiskt grepp mitt i småbarnsfamiljeröran. Hennes serierutor blev så populära att hon beslutade att göra en bok av dem och utveckla det hon postade på Instagram. En del av bilderna är enbildsstrippar som kommer precis därifrån och refererar just till sociala medier.

Även om jag inte är småbarnsförälder än, så hoppas jag att bli, och nu vet jag vad jag har att se fram emot! Jag tyckte mycket om den här boken. Det var lättläst och lättsmält, med många kloka vardagsiakttagelser.

Igenkänningsfaktorn är hög även för mig som inte har egna barn, men väl vänner som har barn och familj. Dessutom är jag uppvuxen med många yngre syskon och känner igen mig även där.

Louise Winblad har en blogg, tidigare hade hon en blogg som hette Hej hej vardag på loppi och numera har hon en mycket populär blogg på Amelia som också heter Hej Hej vardag.

Tack, Kolik förlag, för recensionsexemplaret!

Författare: Louise Winblad
Titel: Hej hej vardag
Förlag: Kolik förlag
Recensionsexemplar: ja.
ISBN: 978-91-86509-57-6
Mitt exemplar: fått av Kolik förlag som överraskningsrecensionsexemplar

Finns att köpa här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar