onsdag 20 augusti 2014

Augustienkät

Jag försöker komma ikapp med bloggen igen nu när sommaren närmar sig sitt slut och det snarare pendlar mellan sensommar och höst väder- och temperaturmässigt.

Här följer en enkät jag hittade hos Bokstävlarna, med mina svar efter frågorna. Låna gärna och svara själv på frågorna på din blogg.



Vad har du läst i sommar? Massor. Romaner, seriealbum, manga, serieromaner, ungdomsböcker, barnböcker, poesi, novellsamlingar. Fantasy, SF, historisk fiktion, skräck, vardagsskildringar, humor.

Vad önskar du att du hade läst i sommar? Jag är väldigt nöjd med min sommarläsning även om jag inte alls prickade in många av de böcker jag skrev om på blogginläggen om min sommarläsning.

Sommarens bästa: semesterresan med min fästman, och i bokväg blir det svårare. Jag säger Neil Gaimans The Ocean at the End of the Lane och nyutlästa (i dag) Martrådar av Mia Franck.

Sommarens sämsta: att jag med nytt jobb inte fick någon semester, å andra sidan var jag arbetslös innan dess och det var inte så roligt heller. Dessutom har jag fördelaktiga arbetstider som gett mig massor med fritid och tid för läsning. I bokväg var det mesta väldigt bra, bra eller helt okej. Inget riktigt bottennapp.

Sommarens favoritklädsel: Sommarklänning och sandaler.

Sommarens favoritmat/dryck: hemgjort iskaffe och jordgubbar.

Sommarens mest oväntade: den stora skogsbranden här i Västmanland där jag bor.

Hur mycket ser du fram emot hösten på en skala från 1-10? Själva höstvädret, nja. Annat som händer, mer positivt, eventuellt. Och alla nya böcker att se fram emot. Plus NaNoWriMo i november. Så summa summarum blir det nog 7.

2 kommentarer:

  1. The Ocean at the End of the Lane var en av de bästa böcker jag läste förra sommaren. Fantastiskt fin bok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den! The Ocean at the End of the Lane var helt klart min bästa bok den här sommaren. Och det är en sådan där bok som växer efteråt och som jag gärna läser om någon gång. :-D Den passar ypperligt som sommarläsning!

      Radera