torsdag 10 juli 2014

Läs-a-lot dag 4 och 5

Det blir mindre läst när jag jobbar. Särskilt när jag också tittat en del på fotbolls-VM på kvällarna. Men jag har lyckats läsa några sidor om dagen i alla fall. Dag 4, det vill säga. 7/8 läste jag bara i Frankenstein. I går läste jag lite i båda mina böcker som jag läser parallellt, mest för att Björnar kan inte springa i nedförsbacke inte är en bok att sträckläsa.

Statistiken:
Dag 4: 31 sidor.
Dag 5: 74+22=96 sidor.

Sammanlagt antal sidor hittills: 396.
Snitt per dag: 79 sidor.

Här måste tilläggas att min första dag, dag 1 i lördags drar ned snittet rejält på grund av att jag bara läste två sidor då.

Bara för att siffror är kul, här är hela listan:

Dag 1: 2 sidor.
Dag 2: 150 sidor.
Dag 3: 80+16+21=117 sidor.
Dag 4: 31 sidor.
Dag 5: 74+22=96 sidor.

Vi får se hur det blir under dag 6 och 7. Hur som helst är jag tacksam över att jag till slut bestämde mig för att vara med trots att större delen av dag 1 redan gått. Jag skulle inte ha börjat läsa dessa skämsböcker annars, och det är böcker som jag verkligen vill läsa. Det här blir en skjuts, tror jag, i rätt riktning, till att börja läsa fler av mina olästa böcker, även om jag kanske inte läser så mycket mer än vad jag gör annars (jag för inte statistik i vanliga fall). Jag har många läsäventyr att se fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar