tisdag 1 juli 2014

Julis TBR-burkbok

Junis läsning ska jag sammanfatta i ett eget inlägg, men redan nu kan jag säga att trots att jag läste många böcker hann jag inte med allt jag ville läsa - mest för att jag valde "överraskningsböcker", valde utifrån stunden och vad jag ville läsa just då, så då föll lite av den planerade läsningen åt sidan. Bland annat hann jag inte med att läsa junis TBR-burkbok, Grave Surprise, men jag ska läsa den boken nu i juli istället! Dock kunde jag inte hålla mig ifrån att dra julis TBR-burkbok. Det är ju så roligt!

Efter lite letande hittade jag min lilla tärning, slog den och fick en sexa (= gul lapp). Jag grävde djupt i burken, förbi flera gula lappar tills jag hittade en som kändes "rätt".

Det blev en bok som har stått i många år i min bokhylla, en riktig dammsamlare. Två böcker av John Irving har jag, ingen av dem har jag läst.

Först köpte jag en inbunden bok, minns inte när, kanske på någon bokrea. Sedan köpte jag en pocket av samma författare, som sagt utan att ha läst den förra. Änka i ett år. Kanske var det för att boken handlar om författare... som jag ser nu när jag läser på baksidan av boken.

Någon som har läst boken och kan kommentera? Hursomhelst. Julis TBR-burkbok blir Änka i ett år av John Irving, en hyllvärmare som äntligen blir läst (förhoppningsvis), stackars lilla bok.

2 kommentarer:

  1. Jag har läst för länge sedan men minns att jag gillade den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Jag ser fram emot att läsa den. Helt fel kan det ju inte vara när det handlar om författare (enligt baksidestexten). ;-)

      Radera