söndag 9 februari 2014

Schack och hur kursiv stil kan bli betydelsefull

Kursiv stil, även i dag. Men kaffe till. Och fortfarande Rush i högtalarna. Lite var det med förut, Jade och vännerna spelade schack. Som en bisak. Men nu får det alltmer och allt större betydelse. Och jag som är värdelös på schack, knappt alls spelat. Åratal sedan, med en bror som bara vann och vann. Inget kul då, när man bara förlorar och inte orkar vara strategiskt förberedd och tänka tillräckligt mycket i förväg. Måste återuppliva mina schackkunskaper. Helst borde jag väl låta dem spela go. Där har jag i alla fall större passion själv, till och med en liten spontanköpt bok och ett eget go-bräde, men Jade vill inte riktigt det, verkar det som. De vill spela schack. Så jag får väl återuppliva mina schackkunskaper, har inte mycket val i den saken. Och nu blev schackspelandet plötsligt ännu mer betydelsefullt. Det måste vara den kursiva stilen. Oväntade saker sker.

(Bilden lånad härifrån, slumpvis hittad schackbild som föll mig i smaken.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar