måndag 3 februari 2014

Februaristädning

Har under dagen städat i mina foldrar på datorn. Äntligen och till sist flyttat över "Jade" från mappen "aktuella novellprojekt" till "aktuella romanprojekt" där den hör hemma. Har som sagt städat i övrigt också, slängt något enstaka, slängt dubbletter och sorterat en hel del. Har letat fram och listat mina färdiga noveller, skrivna under de senaste åren. Tänker göra slag i saken och skicka in novellerna för publicering. Ska även damma av en gammal novell vid namn "Hoppet", som jag hoppas kunna publicera någonstans. Plitar på recensioner av böckerna jag läst under januari. Jag tänkte bli bättre på att lägga upp recensioner här på bloggen. Och så är det väl dags att sammanfatta januaris läsning i ett blogginlägg. Håll utkik efter det! Nu ska jag återvända till "Jade" och skriva dagens tusen ord.

2 kommentarer:

  1. Ah, så du har redan skrivit en massa noveller? Det var väl det jag hade för mig. Då är du ju långt ifrån någon nybörjare som jag, som aldrig skrivit någon... :)) Lycka till iaf.

    SvaraRadera
  2. Massa kanske är en överdrift men några har det blivit. ;) Eftersom jag mest fokuserat på långkörare, romanprojekt, har det bara blivit någon novell om året, om man slår ut alla noveller jag skrivit över åren jag varit skrivande aktiv.

    Men det finns så många olika slags noveller... Om du har skrivit följetonger kan jag tänka mig att du är bättre än jag på att skriva veckotidningsnoveller!

    Det är inte alltid novellerna man skriver platsar någonstans. Ibland blir mina noveller lite för experimentella och underliga. Så jag måste öva på att skriva noveller för målgrupp veckotidning. :-)

    Tack! Lycka till, du också!

    SvaraRadera