tisdag 5 mars 2013

Research

Äntligen har jag påbörjat mitt förberedelse-för-research-dokument. Har noggrant gått igenom första kapitlet på VK och skrivit upp researchfrågorna i en anteckningsbok. Det blev femton mer eller mindre omfattande frågor om första kapitlet. Eller femton punkter kan man väl säga, för varje punkt innehåller diverse "underfrågor" också. Känns bra att ha påbörjat detta. Det var gjort ganska snabbt, men så är första kapitlet inte på fler än sju sidor heller. Jag har andra kapitel som är betydligt längre. Men nu, med en snabb tankeplanering, har jag bestämt mig för att ta ett kapitel per dag under det som är kvar av arbetsveckan (fram till och med fredag alltså). Låter som en rimlig planering i mina öron, så det borde jag klara. Sedan får jag fortsätta nästa vecka för det är runt trettio kapitel sammanlagt.

Att sedan hitta svaren på mina researchfrågor är ett helt annat kapitel. Jag får nog googla mycket och botanisera bland böckerna på biblioteket. Men en sak i taget... Först ska jag formulera frågorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar