torsdag 17 januari 2013

Skrivarcirkeln hjälper

Uppmuntrad av kommentarer och beröm på skrivarcirkeln, tillsammans med god konstruktiv kritik som gjorde min text bättre, fick jag inspiration efteråt till att skriva. Till skrivarcirkeln i dag tog jag med mig ett utdrag ur VK, som jag bara putsat lite grand på för att kunna visa det för mina skrivarvänner. Tåget hem var försenat, men det gjorde ingenting. Visst var jag hungrig, men maten kunde vänta medan pennan glödde. Jag skrev under hela tågresan, så nu är jag igång igen med VK. Nyskriv och redigering, sida vid sida. Skrev ett par avsnitt som ska in i tredje kapitlet. Början av januari gick trögt, men nu har jag äntligen kommit igång med nyskriv på allvar. Känns skönt.

1 kommentar:

  1. Att skriva på tåg är härligt. Man kan ju ändå inte göra så mycket annat.

    SvaraRadera