onsdag 9 januari 2013

Igång eller inte?

Har skrivit en dikt idag, till morgondagens skrivarcirkel. Nu har den kommit igång igen, efter julledigheten. Och i morgon kommer förhoppningsvis fler än förra veckan, för nu har ju vardagen kommit igång ordentligt igen, efter julhelgen. Det blev en dikt om ord, och hur svårt jag har att hitta fram till dem. Famlar lite nu, med skrivandet annars. Har inte kommit igång riktigt, jag heller. Bara skrivit gårdagens datum, efter att ha läst första kapitlet på VK, sedan blev det liksom inte mer. Just nu är jag istället inne i en läsperiod. Har precis avslutat Robin Hobbs "Shaman's Crossing", och har just nu ingen aning om vad jag ska välja härnäst. Vill läsa något nytt istället för att ta tag i de där böckerna som jag hållit på med "samtidigt", det vill säga, som legat ett tag på väntehylla, mitt i läsningen, sådana där jag bara tagit en kort paus i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar