tisdag 25 september 2012

Redigering på tre projekt, nyskriv på ett annat



En bra skrivardag. Jag kom igång och tågskrev lite på morgonen. Var mycket piggare nu när jag sovit ordentligt och länge, fått en god natts sömn. Affirmerade "våga skriva crappy, våga skriva skräp" och sedan blev det en sida skrivet för hand på ML.

På tåget på hemvägen blev det en prioriteringslista utifrån närmaste klara projekt. DD, KS och PL. Bestämde att jag skulle redigera fem sidor vardera på dessa projekt och se hur lång tid det tog.

När jag kom hem förde jag loggbok och redigerade målmedvetet, skrev små passager där det behövdes och tog bort småord eller större sjok, lade till ord och meningar.

Det tog en halvtimme att gå igenom fem sidor på DD. Därefter blev det en timmes jobb på PL innan jag kunde säga att jag redigerat fem sidor. Tjugo minuter hann jag på KS innan det blev dags för middag och då hade jag hunnit gå igenom (de visserligen korta) kapitel ett och två.

Inne på kapitel tre fortsatte jag lite grand efter middagen och här sitter jag nu. Nöjd med mig själv eftersom jag fullgjort vad jag planerade att jag skulle göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar