onsdag 15 augusti 2012

Modern fabel

Har skrivit en hel del idag, både flödesskrivit och skrivit annat - ett bidrag till morgondagens skrivarcirkel. Det blev ingen dikt, utan ett utvecklande av flödestexten från december förra året. Jag skrev en modern fabel om herr Räv och herr Kanin. Fröken Räv var också involverad. Det var en rolig novell/fabel att skriva. Jag hade roligt medan jag skrev och har nu skickat ut den till de andra i gruppen. Imorgon får jag se hur den mottages.

För övrigt är det den femtonde augusti idag och Maximilians födelsedag - grattis! - år efter år fyller han sisådär femton år och år efter år skriver jag om honom - hoppas jag blir klar inom kort - inget ont om Maximilian men han förtjänar att få en färdig roman snart, denne min romankaraktär som jag har så kär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar