lördag 18 augusti 2012

Helenas hämnd

Sökte runt efter böcker som kommer ut nu under hösten och hittade fram till nästa del i bokserien Släkten, utgiven av Historiska Media. Varje del är skriven av en ny författare. Nu är det dags för (den fristående) fjärde boken i serien. "Helenas hämnd" heter den är och är skriven av Maria Gustavsdotter. Hon har skrivit historiska romaner, men jag måste medge att jag varken läst eller hört talas om författaren förut. Nu får jag en chans att bekanta mig med henne när jag köper nästa bok. Den utkommer den 27 augusti, så det är snart det. Får se när det blir av att jag köper boken. Jag ser i alla fall fram emot att läsa den. Den utspelas på 1100-talet, första boken utspelas på 900-talet så det går långsamt framåt i Sveriges historia. Spännande. Helena i "Helenas hämnd" baseras på en verklig person, en S:t Helena av Skövde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar