fredag 29 juni 2012

Blåfläckig av bläck



Slog rekord i dag. Har precis renskrivit klart dagens skörd av ord. Hela nio (9!) sidor eller 3842 ord. Skrev på tåget som vanligt, kom igång riktigt ordentligt på hemvägen. Såpass mycket flyt att jag insåg att jag inte kunde sluta. Så jag smet in på biblioteket på väg hem, satte mig med utsikt över ån, över blommorna och husen på andra sidan vattnet. Skrev och skrev i två timmar till. Tills handen värkte och blev alldeles blåfläckig av bläcket (jag är vänsterhänt).

Sedan gick jag hem, måste stanna till vid en parkbänk för att skriva ytterligare några rader som kom för mig. Så har jag renskrivit under kvällen, i två etapper, en kort och en lång sittning. Nu är jag varm och svettig och trött i händer och axlar. Tangentbordet verkar trött också, bara genom att jag skriver råkar jag komma åt snabbkommandon och öppna nya dokument och nu när jag skriver detta blogginlägg lyckas jag öppna "sök"-kommandot utan att jag vet hur. Trötta och knasiga tangentbord. Trötta jag. Men nöjda!

Känns riktigt roligt att ha skrivit så mycket! Det bådar gott inför helgen. I morgon har jag ett vernissage på programmet också. Inte mitt eget, någon annans, men jag ska i alla fall gå och titta på konst är det tänkt. Medan min sambo jobbar... lyckost jag. Nu stänger jag skrivbutiken för i dag. Ska kasta av mig den långärmade tröjan och sitta i t-shirt istället och öppna fönstret lite mer och läsa igenom vad jag skrivit idag. Alla nio sidorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar