tisdag 20 mars 2012

Spirande vårblomster

Jag tog inget sportlov från skrivargruppen. Vad jag däremot tagit sportlov ifrån är ju bloggen... Nu var det länge sedan jag uppdaterade sist.

Jag nämnde tidskriften "Skriva" i mitt senaste inlägg. I det senaste numret var det intervjuer med några personer som lyckats med sitt bloggande och hade väldigt framgångsrika bloggar. De fick frågan om vad en blogg var för något och tips till de som vill blogga. En av bloggarna gick så långt som till att säga att uppdaterar man inte varje dag är det ingen riktig blogg.

I så fall har jag en låtsasblogg... och nu när jag inte bloggat på så länge är min blogg ännu mindre riktig blogg - kanske?

Hursomhelst, jag tänker råda bot på den saken genom att blogga oftare. Nända bloggares uttalande tycker jag är att gå för långt, men det finns säkert andra åsikter om den saken också... Många gånger tänker jag att blogginläggen måste vara så långa och seriösa för att riktigt räknas men man kan ju uppdatera kort också... Nu hoppas jag vara tillbaka på banan i alla fall. Nu när det är vår i luften borde väl inspirationen spira precis som alla blomster spirar...?

2 kommentarer:

  1. Det finns ju många olika sorters bloggar. Jag tyckte t.ex. att tidningen Skriva kunde ha haft med också andra bloggare än de där storbloggarna. För bloggar är ju inte bara på ett sätt. Vilket alltså betyder att man måste faktiskt inte uppdatera varje dag. Kanske hellre när man vill något?

    SvaraRadera
  2. Tack för att du säger det; jag håller helt med dig. Jag försöker hitta något slags kompromiss, men jag skriver hellre när jag har något vettigt att säga.

    Och jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag glömt bort att svara på den här kommentaren. Jag lovar att bättra mig. Finns det något smidigt sätt att hålla reda på vilka kommentarer man svarat på och inte? Nu går jag igenom mina kommentarer och upptäcker flera jag inte svarat på - pinsamt!

    SvaraRadera