tisdag 27 mars 2012

Noveller och Tommy Körberg

Det har varit en riktigt bra och kreativ helg. På lördagen skrev jag en kortnovell. Uppgiften till skrivarcirkeln på torsdag är att skriva en kortnovell på en sida på temat kärlek/svartsjuka/hat/intriger, välja ett eller flera av dessa teman. Så jag skrev en liten novell av det mer experimentella slaget på tema (olycklig) kärlek, och försökte göra den till så mycket ickekliché som möjligt. Sedan påbörjade jag ännu en novell under lördagskvällen, en novell som ännu inte är avslutad men som jag skrivit ytterligare lite på både under söndagen och på måndagen.

På söndagskvällen gick jag på konsert med Tommy Körberg. En riktigt trivsam upplevelse kan man sammanfatta det som. Tommy Körberg skämtar en hel del i mellansnacket mellan låtarna. Det var en blandning av visor, sånger och låtar av olika slag, country, blues, rock, alla med det gemensamt att de var trivsamma att lyssna på. Han har en välbalanserad blandning av humor och svenskt melankoliskt svårmod i sin repertoar och i sitt uppträdande. Spexigt och lite fräckt. Det var tredje gången jag var på konsert med Tommy Körberg; jag börjar bli ett riktigt Körberg-fan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar