tisdag 17 januari 2012

Ragnarök - nytt av Byatt

En av mina favoritförfattare, A.S. Byatt, har just kommit ut med en ny roman. Dessutom är det en roman i "Mytserien". Inte nog med det, en av mina andra favoritförfattare, Ursula K. Le Guin (som ligger mig mycket mer varmt om hjärtat), har publicerat en artikel eller recension, en "literary review" om romanen som finns att läsa här.

Ett tänkt projekt under tidigare år var att läsa böckerna som publiceras i "Mytserien"; det har gått sisådär. Knappt blivit av alls, faktiskt. Men den här boken kanske jag ska försöka läsa. Vill gärna ha eller köpa den, gärna läsa den. Kanske något att önska mig nu när jag snart fyller år? Eller ska jag kanske utnyttja presentkortet på bokhandeln som jag fick i julklapp till att (bland andra) köpa A.S. Byatts "Ragnarok"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar