tisdag 31 januari 2012

Pastoral

Ny vecka, nytt ämne till skrivarcirkeln. Veckans uppgift är "pastoral". Vi ska skriva något på temat "pastoral", skriva något som ÄR pastoralt eller associeras med pastoral... "Gestalta en plats och situation som ger dig lugn och glädje och kanske förväntan." har vår cirkelledare formulerat det.

Kan tyckas enkelt, kan tyckas svårt. Jag brottas i alla fall med ämnet... Hittills har jag skrivit en klumpig liten inledning till novell (som jag redan skrotat), samt en fånig liten dikt om en herde... Skrev detta igår, idag har det inte blivit något än. Måste börja skriva och skissa för att komma någonvart. Dyka rätt in i det pastorala...

Igår försökte jag hitta stämningen genom att lyssna på sådant (mest klassisk musik) som dök upp när man sökte på "pastoral" på Spotify. Det var en hel del. Jag googlade på ämnet också. Lite inspiration har jag funnit, men jag har inga idéer. Hjälp, någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar