tisdag 3 maj 2011

Tema Öar

Jag skriver på en ny novell, ännu ett tävlingsbidrag, den här gången till en novelltävling på tema Öar.

Det går bra. Jag försöker anamma det skrivarsätt jag insett passar mig, efter att ha gjort en hel del SWOT-analyserande på mitt eget skrivande (jag rekommenderar det, var helt ärlig mot dig själv och du kommer kanske fram till slutsatser som hjälper).

Jag brainstormade idéer, hittade en idé som jag fastnade för. Spontanskrev lite på den, utvecklade sedan historien i synopsis-/plot-form, utvecklade fyra huvudkaraktärer (håller fortfarande på det med, inte min starkaste sida det här med karaktärsutveckling).

Och nu har jag börjat skriva på själva historien, skrivit 399 ord på dator och en del till på papper som ska renskrivas. Novellen börjar ta form.

Jag hoppas den vinner, men det första steget är i alla fall att avsluta första utkastet av historien. Tänkte göra det den här veckan. Sedan ska den få vila ett par dagar innan jag tar itu med redigeringen.

Deadline är 31 maj, så jag har gott om tid på mig. Får bara inte tänka att det är FÖR gott om tid, för då stannar jag av. Nu när jag igång ska jag kämpa tills jag är förbi målsnöret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar