torsdag 12 maj 2011

Skrivandet just nu

Har jobbat med novellbidrag för tävlingen på temat Öar de senaste dagarna och senaste veckan. Tågtiden som är min skrivtid har annars ägnats åt skrivpuffar och andra skrivövningar. Produktivt men mest på papper. Jag har påbörjat renskrivningen av tävlingsnovellen i Word också, men det har halkat efter lite.

Funderat och planerat en massa angående mitt skrivande och annat kreativt har jag också gjort. Tycker om att planera, skriva listor, fundera, analysera, precisera vad jag vill och hur. Anteckningsböcker fylls. Jag har ju ingen bärbar dator, så det får bli på papper på tåget. Men jag gillar att skriva för hand, så det är inga som helst problem med det.

Skrivandet känns roligt just nu. Även om jag har lite svårt med fokus, gör flera saker samtidigt och har många idéer. Trilogiprojektet (Tusenskönan) har kommit lite i skymundan. Novelltävlingen och andra skrivartävlingar har toppat listan över vad jag arbetar på, tillsammans med skrivövningar (mest från SkrivPuff).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar