söndag 10 april 2011

Plötsliga insikter och lösningar




Fortsätter med indexkorten. Det är kul. Hela arbetsrumsgolvet blir min arbetsyta. Och mitt i allt dyker nya saker upp, sådant jag inte visste skulle hända, sådant jag inte visste om vissa karaktärer. Plötsligt dyker tanken "om du inte vet vad du ska göra, låt dem bli släkt med varandra." Någonting sådant. Någon sade det, inte jag, jag läste det någonstans. Vet någon var citatet/liknande citatet kommer ifrån? Hursomhelst, jag lät två personer bli släkt, och med ens hade jag löst mycket av det tankeproblem som en biperson orsakat mig. Hurra! Att få plötsliga insikter på det där viset är härligt - jag kallar det "insikt" fast det bara är som jag hittar på just för stunden. Ni förstår säkert vad jag menar och är ute efter. Det är dessutom riktigt kul att flytta runt kort såhär fysiskt och få fysisk överblick över bokens handling.

1 kommentar:

  1. Hej! Kul att du vill vara med i bloggstafetten. Din publiceringstid är 17.00, hoppas att det funkar. Mer info kommer.

    SvaraRadera