tisdag 15 februari 2011

Nollning och handsmärtor

Två nolldagar har det blivit, de allra första. Igår och i förrgår.

Idag har jag skrivit några ord, kanske ska skriva lite till så jag väntar med att redovisa den siffran. Men igår och i förrgår... Igår skrev jag på en uppgift till min skrivarcirkel, så det blev ändå en del skrivet. Det blev en kort ögonblicksbetraktelse eller kortnovell på 247 ord. Skriven direkt på dator.

I söndags skrev jag bara blogginlägg... Det skönlitterära var det ont om.

Men jag har en anledning till att det inte blivit mycket skrivet... Jag föredrar fortfarande att nyskriva för hand, och just nu är det mer än problematiskt, eftersom jag haft besvär med skrivarhanden. Plötsliga smärtor. En snabb strålande smärta utåt över handryggen. Så jag har inte velat arbeta för mycket med händerna, inte mer än vad jag verkligen måste. Därför har det varit handvila och därmed skrivvila i ett par dagar. Jag hoppas dock på snar bättring, och idag har jag inte känt något så det kanske går åt rätt håll. Hoppas, hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar