måndag 28 februari 2011

Det går trögt

Det går trögt nu. Arbetet med Tusenskönan/PL/ML har avstannat. Kraven har samlat sig skyhöga inför novellen som ska skrivas till morgondagens skrivarcirkel. Uppgiften har bara påbörjats - 273 ord - och jag vet inte ens om det är bra nog... Krav som sagt.

Har inte tecknat idag men gjorde det varje dag förra veckan, mest på projektet jag presenterat på bloggen i inlägg nedan, men också "dagens teckning" var och varannan dag. Det känns kul med tecknandet! Men även där måste jag passa mig så att det inte blir KRAV av det hela som låser fast mig.

Jag har nyss - idag - läst ut "Rubinen i dimman" av Philip Pullman. Läste den som barn, men kommer inte ihåg något av innehållet. Bara omslaget. Den här upplagan hade ett annat omslag. Men den boken har jag fastnat rejält för den här gången - tycker mycket om den! Så melodramatisk och äventyrlig, och med en så stark och handelskraftig hjältinna - som dessutom är bra på sådant som matematik och vapen! Bara det! - En recension av boken kommer så småningom så håll utkik!

Nu ska jag återvända till novellskrivandet. Önska mig lycka till. Och kram på er! Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar