fredag 7 januari 2011

Lyrikutmaning 2011

Enligt O har skapat ännu en utmaning, lagom kravlös, en lyrikutmaning.
Jag citerar:

"Jag ämnar fortsätta med en friare form av lyrikutmaning som helst enkelt går ut på att jag ska läsa lyrik varje månad. Minst en bok, men gärna fler. Gamla favoriter eller nya bekantskaper. Jag ställer inga mer specifika krav."

Det är en utmaning i min stil. Och jag vill verkligen läsa mer lyrik. Under 2010 blev det bara en enda bok med dikter som jag läste, Vildhjärta av Maria Westerberg. Det är alldeles för lite. Jag har en del lyrik i min bokhylla, och det vore verkligen kul att läsa dem, och dessutom gillar jag ju att skriva lyrik, så då är det nyttigt att också läsa lyrik... inspireras och lära av andra... Så jag ska försöka göra som O. Tack, O, för utmaningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar