fredag 8 oktober 2010

Skrivarcirkel

Jag har blivit medlem i en skrivarcirkel. Det har gett mig en rejäl skjuts framåt, måste jag säga. Det är inspirerande att diskutera andras och sina egna texter, att ge och ta konstruktiv kritik. Speciellt också att göra det på riktigt och IRL, och inte bara på nätet.

Efter första träffen skrev jag ett par korta noveller som bara har fått se byrålådan än så länge eller datorfoldern för att vara mer korrekt. Förutom det skrev jag diverse skrivövningar och dikter, varav jag tog med och läste upp en dikt på andra skrivarcirkelträffen. Jag ser fram emot nästa träff, den tredje, och till dess ska vi skriva något inom mystikens värld. Jag klottrar och funderar, än så länge har det mest blivit strömeningar och diktfragment, men jag är på g. Snart blir det mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar