måndag 13 september 2010

Världsomvälvning

I söndags blev det 1084 ord skrivna. Jag har fortfarande dagens skrivskörd framför mig. Men redan tidigare idag har jag påbörjat ett nytt vid-sidan-om-dokument. Ett världsdokument.

Jag insåg att jag måste vara precisare med världen som Tusenskönan utspelas i. Det är en hel del revideringar jag gjort för att få det hela att gå ihop och bli mindre komplext och mer hanterbart. Delvis triggades jag nog igång just nu av det här inlägget av Maria Turtschaninoff som hon skrev häromdagen. Tack!

Jag har skapat världen flera gånger förut, men aldrig riktigt sett den klart på grund av att den innehåller så många motstridiga element. Istället för att få ihop det tar jag bort och förenklar. Det enkla behöver inte vara dåligt. Tvärtom. Det är en konst att hålla sig till det enkelt vackra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar