söndag 27 juni 2010

Fantasy Lit

Jag hittade en bra sida för chick lit-böcker. Jag hittade också en lista på subgenrer till chick lit-genren, bland annat fantasy lit. Det låter som en genre för mig att skriva i, men jag vet inte om jag kan få till den rätta tonen, läser man handlingen till dem får jag känslan av att jag inte kan skriva riktigt så "billigt" som krävs... eller är jag för hård nu? Jag föredrar ju egentligen vanlig fantasy, och har egentligen ingen aning om jag skulle tycka om de böcker som kallas "fantasy lit", har inte läst någon sådan. Kanske ska prova låna på biblioteket och läsa, för det känns inte som någon bok som man vill lägga pengar på direkt. Samtidigt vore det kul att prova på att skriva något riktigt lättsamt... lite som man vill vara ledig på sommaren och ta det lugnt, bara göra det som känns kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar