tisdag 1 september 2009

Wise Quote och gratis programvara för författare

If we didnt set a deadline for EVERYTHING, no matter how much time went by we'd never be finished.

Just like one's life.

If death never visited us, if we were able to live forever...

People would hardly ever get anything done, would they...
Because they'd think "Oh I can do it whenever."

But even though our time here IS limited, there are still a lot of people who think "Oh, I can do this or that whenever..."

/Gackts kloka ord,
Citerat härifrån vilket i sin tur är en översättning härifrån (där Gackt skrivit i original på japanska).

(Får mig att tänka på deadline för mina projekt... Hittills har jag såhär: INGEN deadline, och massor av stress för att ingen deadline är satt, för att jag vill vara produktiv men inte är det. Samtidigt: jag skriver för att det är kul, det är inte mitt levebröd som för Gackt. Men ändå, någonstans, vet jag att vad han säger ovan är sant. Ergo: stress. Men det ska ju vara KUL! Jag insåg idag att jag behöver jobba mer strukturerat. Tackar min bror för gratisprogrammet jag fick, yWriter - free writer software, bara att ladda ner. Idag ska jag börja använda det. Inser att jag behöver strukturera upp saker mer, för de är så luddiga och många gånger diffusa i huvudet. Ja, så var den långa parentesen slut för den här gången. Nu ska jag strax ut och springa - ett sätt att göra av med stresshormoner om inte annat.)

2 kommentarer:

  1. Finns det möjligen att få denna sida översatt, är så dålig på engelska? Helst ej den genom google, för översättningen blir inte så bra där. Jag skriver själv på Skriv-Puff, signatur Heureka. Men svara gärna på min mail: mariah.adolfsson@telia.com

    SvaraRadera