torsdag 23 april 2009

Världsbokdagen

I dag är det Världsbokdagen. Jag har velat lite fram och tillbaka om vad jag ska göra under sena eftermiddagen och kvällen då jag är ledig. På något vis vill jag ägna mig åt böcker. Vad vore bättre än att sitta och skriva? Eller läsa?

Hemmavid väntar "Män som hatar kvinnor" av Stieg Larsson på mig. Jag börjar närma mig hälften av boken.

För närvarande befinner jag mig på stadsbiblioteket, och här tänkte jag leta upp ett lugnt hörn och sätta mig att skriva. Jag köpte block på AK, men insåg att jag inte hade någon bläckpenna... Jag har helt vuxit ifrån blyertspennor (förutom vid tecknande), så jag funderade på om jag måste ge mig ut på stan igen för att köpa bläckpenna. Som tur är kom jag på att biblioteket säljer pennor. Fyra kronor skulle en bläckpenna kosta; jag fick en gratis.

Nu ska jag leta upp det nämnda hörnet. Dags att skriva. Bara jag kan spränga muren och komma förbi KRAVEN på vad jag ska skriva...

2 kommentarer:

  1. Det är kraven som ställer till det...
    I alla fall för mig. Jag kom förbi det (för den här gången) genom att bara skriva fem minuter per dag. Idag kunde jag inte sluta så det blev femton istället. Under fem minuter kan det inte bli perfekt och det fick mig att slappna av. Nästa vecka ska jag nog öka tiden till tio minuter... ;-)

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentar! Du har helt rätt, det är kraven... Blev det att du ökade nånting eller håller du dig till femton minuter? Fem minuter låter som lagom lågt krav ändå... Jag försöker komma förbi och runt kraven med olika strategier... men det är klurigt!

    SvaraRadera