måndag 10 december 2007

Semestern slut

Nu är det slut på min långa ledighet. Ända sedan november tog slut har jag tagit mig ledigt från skrivandet. Men nu är det dags igen! Nu ska jag tillbaka till mina rutiner och skriva på Tusenskönan från kl. 20:00-21:00 på vardagar.

Det var först när jag fick kommentar på det här inlägget som jag började fundera på hur jag ska göra med Edurne – en vintersaga (så det var därför jag ännu inte svarat på den kommentaren). Jag hade undvikit att fundera på saken och bara vilat, men nu är det dags. Hur gör jag nu? Jag vet inte. Fortfarande är det så att jag känner mycket mer för och lättare får inspiration för att skriva på Tusenskönan. Så det kommer att bli motstånd med Edurne – en vintersaga, åtminstone i början. Motstånd är ju till för att övervinnas. Men jag tror bestämt att jag låter den vila lite innan jag sätter tänderna i den.

Fast, å andra sidan… Om jag låter den ligga för länge tappar jag bort den totalt… Kanske…

Den får vila till januari. Nytt år, nya möjligheter! Och jag har ändå så fullt upp med annat resten av december. Julen är ju nästan här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar