torsdag 20 december 2007

Annorlunda etiketter

Mönstersaxar

Nu är julklapparna inslagna. Än en gång önskar jag att jag hade en digitalkamera! Men, men… Någon gång ska jag väl ha det också…

Jag gjorde lite speciella etiketter i år, istället för de färdiga klistermärksvarianterna. Jag tog gamla akvarellmålningar som jag gjort, och inte är nöjd med, och klippte hjärtan av dem med mönstersaxarna jag har.

Med kalligrafipenna skrev jag God jul och respektive namn och önskar Jenny, medan jag försökte komma ihåg vad jag lärt mig på kalligrafikursen för några år sedan, det vill säga luta pennan i rätt vinkel och så vidare.

Det blev effektfullt med den akvarellmålade bakgrunden till de svarta tuschskrivna bokstäverna. Akvarellpapper är helt klart stadigt nog för att bli riktigt snyggt när man klipper sönder det, och extra snyggt med mönstersaxar som sagt.

Kalligrafipennan minns jag inte var jag köpte, men mönstersaxarna köpte jag i kit om tre från Panduro, precis det kitet som syns ovan. Om ni klickar på bilden ovan kommer ni till Panduro, och sedan är det bara att söka på mönstersax.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar