torsdag 5 juli 2007

Jordgubbar, solsken och skrivande

Jordgubbsplockning har jag ägnat mig åt i dag. Underbart med doften av jordgubbar och att man kan äta färska bär medan man plockar. Tyvärr finns det en nackdel med jordgubbsplockning och det är att man måste sitta på huk. Andra får kanske ont i ryggen, men jag får förskräckligt ont i vader och anklar, så det blev till att stå böjd ibland och huka sig ibland, och ändra ställning ofta.

Det var den allra sötaste sorten som heter polka. Drygt fyra liter blev det för min del, där priset är ca 15 kr/liter. Säbygubben heter stället vi plockade på, besök gärna deras informativa och uppdaterade hemsida eller ännu hellre, åk dit och plocka själv! Se bara till att ha tur med vädret!

Det var lite molnigt men solen sken när vi var där. När vi packat ihop fikakorgen och hade åkt iväg inte mer än en liten bit, började det regna. Snacka om tur med vädret!

Vad gäller mitt skönlitterära skrivande går det inte en dag utan att jag tänker på det. Någon skrev att som författare är man upptagen 24/7 och det stämmer bra! Allting kan omvandlas i huvudet, allting kan associeras till och användas i skrivandet. Det ger en extra dimension till livet, helt klart! En dimension som jag inte vill missa för allt smör i Småland!

Apropå skrivande vill jag tipsa om en sida som inte ser mycket ut för världen men innehåller massvis med matnyttigt, bland annat nummer 3 i Table of Contents – listan till vänster – där gömmer sig inte mindre än 281 stycken skrivövningar, kallade “exercises”! Länk finns här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar